Eksempel på en dags kost i 3. trimester

Her kommer sidste eksempel på, hvordan din kost kan se ud under din graviditet. Dette med en stigning fra 100 til 500 kalorier over de 9 måneder.

Har lavet mange flere eksempler i selve bogen.

Mit klare gode råd er, at du dækker dit øget behov for kalorier ind via rigtig mad. Og ikke via sødesager, hvormed mængden af energi kan blive for stor og mængden af næringsstoffer til dig og din baby bliver for lille.

 

 Dag 1
Morgenmad:2 dl. havregryn kogt til grød m. 1 revet gulerod, 1 æble og hasselnødder el. Mandler.

 

Formiddagssnack1/2 avocado

 

Frokost3 mellem kartofler og 1 rodbede ovnbagt m. Oliven olie og timian, håndfuld frisk spinat, 1 tsk. græskar kerner, 15 gram feta, kylling bryst 105g

 

EftermiddagssnackMüslibolle m. Smør og ost

 

Aftensmad85g Laks, bagt 60 g broccoli, råkost m. 105g Rødkål, 1 gulerod, 1 tsk. ristede sesamfrø

 

Aftensnack 1 dl havregryn med mælk, 2 spsk. Rosiner og et halvt æble
Kalorie total: 2490

Skriv et svar